Eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mirte Rutjens - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mirte Rutjens - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Mirte Rutjens

Blijf op de hoogte en volg Mirte

29 September 2014 | Australië, Melbourne

Woensdag was het dan zover. Na afscheid te hebben genomen van vrienden, familie, broer en zus moest ik dan ook afscheid nemen van mijn kat en ouders. Voor bijna vijf maanden naar Melbourne, Australie om een afstudeeronderzoek te doen. Jolijn en ik waren hier al langere tijd mee bezig en uiteindelijk na veel gedoe is het ons dan toch gelukt. We waren erg trots net als veel familie en vrienden.

Woensdag zijn we om 18.00 vanuit Amsterdam naar londen vertrokken we hadden een uur vertraging maar kwamen uiteindelijk maar 15 minuten later aan. Op het vliegveld was de overstap tijd maar drie uur. We hebben hier lekker gebruik van kunnen maken door ergens te eten en rond te lopen. Vervolgens met British Airways naar Singapore. Een vlucht van 12.5 uur bizar lang. De stewards waren erg aardig en ook het vliegtuig was van luxe voorzien. Zo had je een eigen audio en video systeem voor je waarin je kon kiezen uit meer dan 12 films. In de avond kreeg je heerlijk avond eten en in de ochtend lekker ontbijt. Het ging zo snel voorbij. Zelf zo snel dat we op Singapore zaten om half 9 en dachten "oooo we zijn pas vandaag vertrokken" Hiernaast dachten we laten we buiten even een luchtje scheppen. Vergeet het maar het is daar veel te benauwd voor.

Op singapore waren we zelfs even gestrest. We moesten volgens een informatiemannetje onze bagage ophalen en dan gelijk inchecken voor de laatste vlucht, dit konden we niet eerder doen op schiphol helaas. Komen we aan bij de bagage geen bagage. Wij aan een vrouw gevraagd en die vertelde dat het gelijk naar Melbourne werd gestuurd dus dat we ons gewoon konden inchecken. Wij opgelucht natuurlijk en met ons blije hoofd weer gewoon ingecheckt.

Ook bij de laatste trip hadden we vertraging. Bij aankomst wilde we gelijk onze bagage halen zodat we snel naar de vriend van de familie van jolijn konden. Is mijn bagage niet aangekomen. Nou volgens mij hebben ze gezien dat ik niet blij was. Maarjah gewoon rustig blijven, formulier invullen en gewoon afwachten. Kreeg zelf te horen dat ik er zo rustig over was. Wat moet je dan stressen? Bereik je niks mee in dit geval.

Uiteindelijk kwamen we dus een uur later aan bij de Vriend. Aangekomen bij het huis hebben we kennis gemaakt met de vriendin en de kinderen en honden. Ze zijn allemaal zo ontzettend lief. We hebben hier ons eigen kamer met twee persoons bankbed, een tafeltje, boeken, TV, thee koffiepot, scanner, lampje, douche, toilet. En we mogen overal gebruik van maken. Ze zijn echt ontzettend lief
Doordat zij al 8 jaar in Australie wonen en het nummer van de bagage gratis was hebben zij meerdere malen naar de airport gebeld. Uiteindelijk was mijn koffer een dag later gevonden en is die gebracht naar de lokatie waar we tijdelijk verblijven. Helaas was mijn twee maanden oude koffer erg beschadigd. Overal krassen, beschadigingen en het wieltje ligt eraf. Ik heb het inmiddels doorgegeven aan mijn reisverzekering (altijd handig om af te sluiten)

Waar we nu de eerste dagen vooral mee bezig zijn is een woning zoeken in de stad of er dichtbij omdat we hier ons onderzoek doen en ook onze opdrachtgever in de buurt zit. We hebben nu in totaal 5 woningen gezien. De meeste vielen gelijk af. We hebben er twee die we leuk vonden. De eerste was een meid in een flat die had een leuk kamertje zwembad tennisveld weet ik veel allemaal. maar die kreeg in de avond nog bezoekers dus zij mogt kiezen. Aangezien we niks hebben gehoord denk ik dat ze niet voor ons heeft gekozen. En de tweede was wel raar. We liepen over straat en zagen aan onze linkerkant echt een spookerf. Ik zeg tegen jolijn: "ik zou hier nog niet dood gevonden willen worden". Komen we erachter dat dat huis wat erbij hoorde DAT HUIS was. Wij aangeklopt met de gedachte dalijk is het van binnen helemaal geweldig. We kwamen binnen en werden erg welkom ontvangen. Er verblijven 4 meiden en twee jongens hier (waarvan 1 Nederlandse jongen). We voelde ons zo welkom dat we zoiets hadden van Dit is het.

Morgen hebben we nog twee bezichtigingen en dan kiezen we.
Als laatst hebben we morgen ook ons gesprek met onze praktijkbegeleider. Dus vroeg op!

Het is hier overigens erg duur. voor 1 patatje betaal je 4 dollar dat gelijk staat aan €2.76. En dan is dit nog een actie. Maarjah zuinig mogelijk proberen te doen en in Nood komen er ook wel oplossingen.

Het weer is hier trouwens heel raar. De zon schijnt heerlijk maar je heb hier wel veel wind. Zo hoor je hier vaak dat het wel eens vier seizoenen op een dag kan zijn. Wind die koud aan voelt komt vanaf het water en wind die warm aanvoelt komt uit de woestijn. Daar is vaak een combinatie van. Ik heb al meerdere keren het probleem jasje aan of jasje uit gehad.

  • 29 September 2014 - 18:19

    Anjo Michels:

    Hallo Mirte,

    Wat gaaf om dit allemaal te lezen, wat een avontuur! En ik hoop natuurlijk op nog veel meer verslagen, wat ben ik jaloers!

    Ik hoop op het moment dat je dit leest een woning hebt, toch weer iets meer op je zelf lijkt mij ook wel erg lekker. Maar hoe zit dat dan met beddengoed ed. Zit dat erbij en hoe doe je het met je was?

    Wanneer begin je met de praktijk en waar is dat?

    Ik hoop dat je het heel erg naar zin zin hebt en houdt en ik kijk uit naar de foto's. Wat een leuk filmpje van de kangoeroes had je gestuurd.

    Heel veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verslag op deze site of fb.

    Enne niet vergeten hè ZK ;)

  • 29 September 2014 - 18:45

    Theo Michels:

    Hoi Mirte,

    Succes met de keuze van jullie huis!
    Leuk als er al een Nederlander zit. Dat geeft toch wat vertrouwen.
    Als je iemand nodig hebt voor de tuin/erf, komen wij wel langs.
    We horen nog van je.....

    Gr. Theo

  • 03 Oktober 2014 - 23:52

    Ellen:

    Hoi Mirte,
    Ik kan haast niet wachten op je volgende verslag. Wat een mogelijkheden zijn er allemaal om op de hoogte te blijven van alles wat je mee maakt. Je bent zover weg maar toch zo dichtbij. Hier gaat alles z'n gangetje. Het is de afgelopen week heerlijk weer geweest. Maar vanaf maandag gaat het een klein beetje kouder worden. Van fietsen is nog niet veel gekomen. Ik schiet toch nog heel snel in de auto. Die is weer terug van een onderhousbeurt trouwens. Flinke rekening hoor! En oma, die is weer een jaartje ouder geworden. We hebben het gevierd en het was erg gezellig. Natuurlijk hebben we het ook over jou gehad. We missen je wel, maar we weten dat dit jouw droom was die nu uitkomt. Dat gunnen we je allemaal. Geniet van alles! En laat ons vooral ook meegenieten!

    Doeiiiii, El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Ik ben Mirte Rutjens, 23 jaar oud en volg de opleiding huidtherapie in Den-Haag. Ik zit momenteel in mijn 4e jaar en ga dit jaar afstuderen in Australie. Een goed moment om te delen waar ik ben

Actief sinds 18 Sept. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 2103

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 18 Februari 2015

Afstuderen in Melbourne

Landen bezocht: